Recenzia - Cassandra Clare - Mesto popola #2

Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel: 2/6
Hl. postavy: Clary, Jace
Vd. postavy : Simon, Alec, Izzy, Valentine, Maryse, Luke, Inkvizítorka, ...
Obálka: Jednoduchá pekná.
Filmové spracovanie? nie
AnotáciaClary si želá, aby sa jej život vrátil do normálnych koľají. Ale čo je normálne, keď je Tieňolovkyňou vraždiacou démonov, jej mama leží v kóme vyvolanej čarami a zrazu všade naokolo vidí Dolnosveťanov, ako sú vlkolaci, upíri či víly? Keby nechala tento svet za sebou, mohla by sa venovať svojmu skutočnému priateľovi Simonovi. Tieňolovci sa jej však nechcú vzdať – hlavne jej nádherne neznesiteľný brat Jace. Aby Clary zachránila svoju mamu, musí sa spojiť s nebezpečným Tieňolovcom Valentinom, ktorý je pravdepodobne šialený, určite nebezpečný a navyše je to jej otec.
V New Yorku sa však dejú zvláštne veci. Niekto vraždí deti Dolnosveťanov. Je aj za týmto Valentine? A ak áno, o čo mu vlastne ide? Keď zmizne aj druhý z Nástrojov smrteľníkov – Meč smrteľníkov – prichádza desivá Inkvizítorka, aby si posvietila na Jacea. Ako ho má Clary zachrániť?

Môj názor:
Existuje tzv. Kliatba druhých dielov. Čo to je ? Prvá kniha zo série je naozaj skvelá a nemôžete sa od nej odtrhnúť. Ihneď bežíte do obchodu si kúpiť ďalšiu časť aby ste vedeli ako to skončí. Bohužiaľ, 2. časť je pre Vás totálnym sklamaním a predsa to tak super začalo! No našťastie to nieje prípad Nástrojov smrteľníkov. Táto séria je jedna z mála sérii na ktoré nájdete kritiku len výnimočne. Či už vo svete alebo u nás. Čo sa presnejšie týka tejto druhej časti, Mesta Popola, je vidieť že si autorka kvalitu ponechala a nepovolovala aj keď popravde ma to zo začiatku trochu nebavilo. No fakt len zo začiatku! Potom sa to už rozbiehalo a ku koncu to bolo famózne! :-) Páči sa mi a zároveň desí a som po celú knihu napätá kvôli hlavným/"vedlajším" postavám pretože nikdy si nemôžem byť istá či si náhodou Cassandra nerozmyslela že niekoho z príbehu odstráni.

" Škoda že ťa nemôžem nenávidieť"- Jace

Táto časť bola jednoducho famózná či už na dej alebo postavy. V každej kapitole, na každej strane na mňa čakalo niečo nečakané a taktiež nové výborné vykreslené postavy. Z Clary sa konečne stáva odvážna Tieňolovkyňa aj keď nie ešte oficiálna. A Jace, Jace je stále taký istý. Ironický, tvrdohlavý, odvážny a hlavne strašne príťažliví. A čo sa týka vedľajších postáv.. Keď si to vlastne tak zoberiem fakt málo ktorá postava je tam vedľajšia, pretože autorka opisuje príbeh ich všetkých a nielen hlavných hrdinov ako to zvyčajne býva.

" Radšej sa trápiš kvôli niekomu ským nemôžeš byť, akoby si skúsila byť s niekým, s kým môžeš." - Simon

Bohužiaľ , nečakajte v tejto knihe nejakú romantiku. Tak to teda nie. Možno sa tam objaví pár stránok ktoré by som vedela čítať stále dookola čo je to také sladké ( aj keď nie moc) . Asi jediný ako taký vzťah tam je medzi Magnusom a Alecom a taktiež ešte jeden aj keď neviem či to môžem nazvať pravým vzťahom. No určite Vám nepoviem o koho ide! :-) . Jedine čo ma strašne na knihe nahnevalo bol koniec, no to som si mala už od Cassandri zvyknúť. Nechá čitateľa v napätí dokým sa nevrhne na ďalšiu knihu  :/ Takže ešte raz. Nebojte sa že sa sklamete kliatbou o Cassandre a jej knihách to určite neplatí! Takže Vám prajem príjemné čítanie! :3

N.ick.i