sobota 8. marca 2014

Recenzia - Perfetkná chémia #1

Zverejnil Nicki o 4:28


Simone Elkeles - Perfektná chémia #1



Autor : Simone Elkeles
Originálny názov: Perfect Chemistry
Vydavateľstvo Simon & Schuster Children’s (EN)
Jazyk : český/slovenský
Séria: Perfect Chemistry
Diel: 1/3
Hl. postava: Brittany Ellis, Alejandro " Alex" Fluentes
Vd. postavy: Sierra, Colin, Paco, Hector, Isabel,....
Obálka? Je jednoduchá a pekná. Možno by som tam kvôli Alexovi pridala niečo nebezpečné :P 
Pokračovanie? áno
Filmové spracovanie? nie
Obľúbená postava : Britt, Alex
Anotácia:
 Keď Brittany Ellis vkročí do triedy chémie posledný rok strednej školy, nemá tušenie,že sa jej starostlivo vytvorený "dokonalý" život rozpadne pred jej očami. Musí mať ako laboratórneho partnera Alexa, člena gangu z druhéj časti mesta. Ohrozí tak všetko, na čom tak tvrdo pracovala - na bezchybné povesti, na vzťahu so svojím priateľom, a na tajomstvom o živote, ktorý nie je zase tak úplne perfektné.
Alex Fuentes je zlý chlapec ... a vie to. Takže keď sa s kamarátmi staví, že Brittany zvedie, nerobíš z toho príliš veľkú hlavu. Lenže keď Alexovi dôjde, že Brittany je naozaj človek so skutočnými problémami, stávka sa zmení v oveľa viac.
Môj názor
Príbeh ako každý iný. Chudobný zlý chalpec a bohaté, dokonalé dievča. A predsa je jedinečný. Simone Elkeles so svojím citom pre písanie , urobila túto love-story jedinečnou. Príbeh je striedavo napísaný z pohľadu Britt a Alexa ( striedali sa po kapitolách.) Zvyčajne moc nemusím čítať z mužského pohľadu, asi preto že som zvyknuta na babský, ale toto bola príjemná zmena a stálo to za to. Na každej stránke sa niečo dialo a nevyskytovali sa nudné situácie. Striedal sa tam smútok, zábava, ľútosť. 

" Banány. Pripomínajú mi samú seba - vonku 

dokonalý a vnútri všetko na kašu." - Brittany



Niečo málo ku hlavným postavám :
Brittany - prečítala som si prvých pár vie a pomyslela som si - ách, ďalšia namyslená ( s prepáčením) pipka. No potom sa to všetko zmenilo o 360° a ukázala sa jej naozajstná stránka. Pekná, milá, starostilvá, ... Alex si nemohol lepšie vybrať ( aj keď jej ho strašne závidím! :D ) 
Alex - nebezpečný, sexy latino-boy, ktorý chce len chrániť svoju rodinu a nechce ukazovať svoje city. Je členom gangu LB ( Latino Blood ) , od ktorého nemôže odísť a tým sa mu postupom času všetko komplikuje. 


               " Moja minulosť definuje, kto som" - Alex


Od začiatku som LB nenávidela a taktiež stávku o ktorú sa stavil so svojim kamarátom že sa dostane Britt do nohavičiek. Pf! Od asi trištvrtiny knihy mi začali na tele nabiehať zimomriavky a čakala som ako čo skončí. Predstavovala som si svoje verzie ale málilinko ktoré sa z toho splnili a aj to s iným scénarom. S knihou som 100% nadšená a nemám je čo vytknúť.


" Tvoj život nieje realita, je falošný. Ako ty " - Alex

" Mám rada samotu. Nemusím nič 

predstierať." - 

Brittany

Bohužiaľ, v česku ani na slovensku zatiaľ nieje táto kniha vydaná čo je OBROVSKÁ škoda. Mala by obrovský úspech. Takže sú len dve možnosti ... 1. čítať knihu v angličtine alebo 2. stiahnuť knihu na ulož.to kde sa nachádzajú všetky tri diely ( prekladajú ich nejaké baby takže sa tam strieda slovenčina a čeština) . 
 Malé upozornenie: 2. a 3. časť je voľným pokračovaním 1. . 2. časť je o príbehu Carlosa a 3. o príbehu Luisa :) 

Konečné hodnonetie:  100%


N.ick.i

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

My life - My books Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review