streda 2. júla 2014

Paul Hoffman - Cale : Ľavá ruka boha #1

Zverejnil Nicki o 11:54


Paull Hoffman- Ľavá ruka Boha #1



Autor: Paul Hoffman

Originálny názov: The left hand of God
Žáner : Sci-fi, fantasy, horor
Vydavateľstvo : Ikar, 2010
Počet strán: 336
Jazyk: slovenský
Séria: Cale
Diel : 1/3
Hl. postava: Cale
Vd. postavy: Kleist, Henri Zahmlievač, spasitelia, Riba, Arbell, ...
Obálka: Je hrozne zaujímavá a pútajúca. Vďaka nej som si knihu kúpila :-)
Filmové spracovanie ?  Nie, ale mohlo by to byť zaujímavé.
Anotácia:
V útulku spasiteľov niet priestoru pre radosť a nádej. Väčšinu chovancov priviedli na toto skľúčujúce miesto v útlom detsve proti ich vôli. Krčia sa pod krutovládou mníchov, ktorých zverstvá a nemilosrdnosť majú jediný cieľ - slúžiť Najvyššiemu.. Útulok je rozľahlá pevnosť plná spletivých chodieb nasiaknutých pachom storočí. V jednej z nich stojí chlapec a cez tmavé okno pozoruje čerstvé prírastky do tohto pozemského pekla. Má štrnásť alebo pätnásť rokov - svojím vekom si nie je istý rovnako ako ani ostatní chovanci. Dávno zabudol svoje pravé meno, teraz mu hovoria Cale. Nepamätá si nič s predchádzajucého života a netuší, čo ho čaká ...
"Útulok spasiteľov na Sbotoverskom zráze je jedna veľká lož. Spásy sa tam človek nedočká a o útočisku nemôže byť ani reči."

Môj názor :
Ľavá ruka Boha je naozaj úžasná knižka. Ma to zaujímavý, premyslený, skvele vymyslený a jedinečný príbeh. Nemohla som sa od nej odtrhnúť. No musím sa priznať že anotácia ma až tak nezaujala , skôr obálka ktorá vyzera naozaj strašne super. No neľutujem. Síce som neni niaka extra silna veriacia ale myslím že aj ten najväčší pohan sa knihy nemusí báť a v kľude si ju môže prečítať. Autor ma podľa mňa úžasný štýl písania. Píše zaujímavo, strhujúco, vie do totho zakomponovať prekvapivé momenty, vie kedy a čo odhaliť v pravý čas. Zbytočne nepredlžuje niečo čo nemusí. Touto knihou si ma rozhodne získal a rozmýšľal že si ju kúpim aby som ju mohla hockedy vytiahnuť a znovu a znovu prečítať. Nikdy neviete aký moment ste nezachytili, načo ste zabudli  :)


" Občas musí človek urobiť niečo nevhodné, aby vykonal správnu vec ."

Cale bol rozhodne veľmi zvláštny. Som veľmi rada že prežívam tie pocity s ním. Mal to naozaj ťažké. Tí spasitelia moc príjemný ku nemu teda neboli , síce to ku každému ale tak no :-) . Henri mi prišiel strašne milý a je to asi moja najobľúbenejšia postava z knihy . Kleist už naopak taký príjemný nebol, tie jeho myšlienky sa mi vôbec nepáčili :D . Spasitelia , aj keď boli zlí, boli naozaj zaujímavý. A to hlavne Bosco, človek nikdy nevie čo od neho , môže čakať :-) Arbell  mi zo začiatku prišla celkom v pohode , no to čo ku koncu spravila jej neodpustim ani za nič :D 




" Stvoriteľ mi povedal že príde chlapec ktorý zničí svet..."

Celkovo kniha bola spracovaná naozaj vynikajúco. Je to nápadité, časťami nie až tak príjemné čítanie :-) .Bohužiaľ, musím knihe aj niečo vytknúť. A to posledný boj. Neviem či to bola moja chyba, ale nevedela som sa do toho vcítiť, očami som len rýchlo prešla vety a potom mi to prišlo úplne nezmyselné. Predsa len to hentak dokašľať, no neviem no :-) Moc sa teším na ďalšie časti, aj keď mám požičanú zatiaľ len 2. ale tú 3. niako musím získať :D . 

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

My life - My books Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review