nedeľa 24. augusta 2014

Elizabeth LaBan - Esej o tragédií

Zverejnil Nicki o 10:53



Autor: Elizabeth LaBan
Originálny názov: The Tragedy Paper
Vydavateľstvo: Host, 2014
Počet strán: 285
Jazyk: český
Postavy: Duncan, Tim, Vanessa, Daisy, Patrik,...











Obálky:

Každý kto sa na tieto obálky zahľadí musí uznať že sú nádherné. Ako ste si všimli naša slovenská a španielská sú moc podobné. Jediné čo mi vadí je písmo na španielskej obálke. Je také strašné .. hmm... rozmazané? :D A ta obálka vedľa ( asi americká :D ) je taktiež veľmi pekná aj keď na tú slovenskú to nemá! :-) Takže je asi jasné ktorá u mňa vyhráva :D 5/5
Preklad: O preklad sa nám postaral Štěpán Hnyk.Nenašla som žiadnu chybu,
takže len tak ďalej ;)
Hrdinovia:  Tim je albín  ktorý neverí v sám seba ... a to je obrovská chyba .Ako postavu som si ho obľúbila už len preto že bol aký bol aj keď sem-tam som ho nechápala ( nejdem spoilerovať)  a zaujalo ma ako sa cíti ako albín. Dosť sa mi nepáčilo ako sa ľudia dokázali ku nemu chovať len kvôli tomu. Vanessu som mala tiež rada. Bola milá ale niekedy mi vážne liezla na nervy. Hentak sa chovať.. arrgh. Duncan mal šťastie že dostal izbu po Timovi a mohol sa poučiť z jeho chýb, tak isto ako sa poučí hádam každý čitateľ.
Obsah:
Tim Macbeth - sedemnásťročný albín, nedávno prestúpil na prestížnu Irvingovu školu, ktorej motto znie: " Vojdi, priateľa nájdi a priateľom sa staň". Priateľ je ale to posledné, čo Tim hľadá - dúfa len, že absolvuje posledný ročník, anež by vybudil príliš pozornosti. Navzdory svojej snahe zostať nenápadný sa zamiluje do hivezdy ročníka Vanessy, priateľky najobľúbenejšieho študenta na škole. K Timovému prekvapeniu Vanessa jeho lásku opetuje, zároveň ale vie, že pokiaľ ich city vídu najavo, doplatí na to stratou spoločenského postavenia. Tim a Vanessa svoj vzťah tají, a naviac sa musia vysporiadať s esejou o tragédii - záverečnou prácou, ktorú zadáva najprísnejší učiteľ na škole.
Hodnotenie:
Esej o tragédií mi po toľkých dystopických a fantasy knihách padla dobre. Autorka vytvorila obyčajný a zároveň jedinečný príbeh z dvoch pohľadov. Prvý je prítomný a je z pohľadu Duncana . Duhý je minulý a rozpráva ho Tim. Duncan si prišiel užiť posledný ročník na strednej a zároveň zabudnúť na ten predošlý o ktorom nám bude rozprávať Tim. Duncan dostane " najhoršiu " izbu kde mu Tim nechá " poklad" v podobe CD-čiek a práve tam sa začína jeho príbeh.Teraz si asi hovoríte ... kniha ako každá iná. Čo je na nej také jedinečné? Stredoškoláci, láska, trojuholník. Nič nezvyčajné. A však keď začnete čítať pochopíte. Kniha je napísaná jednoduchým štýlom a je plná precítených pocitov čo sa v poslednej dobe nestáva tak často. Chvíľu bola vážna, chvíľu zábavná, chvíľu tragická.


Najviac ma však zaujalo to, že aj keď je kniha jednoduchá skrýva sa v nej veľa vecí na zamyslenie, takže som po každej kapitole na chvíľu zastavila a rozmýšľala čo tým autorka myslela a ako každé jedno rozhodnutie dokáže natoľko ovplyvniť život . Je to naozaj krásna kniha ktorá mi prirástla k srdcu a veľmi ma mrzí že ju nemám v papierovej podobe... možno raz. Knihu som prečítala asi pred 2 týždňami ale príbeh sa mi dostal pod kožu  a vždy keď si naň spomeniem rozmýšľam nad ňou a prehrávam si určité scény ktoré sa mi vryli do pamäti a len tak na ne nezabudnem. Takže ak premýšľate či si knihu kúpiť alebo nie ..tak k sakru nerozmýšľajte a bežať si ju kúpiť pretože takýto príbeh len tak nenájdete :D .


Elizabeth je americká spisovatekľa žijúca vo Filadelii. Predtým písala do novín a časopisov. Esej o tragédií je jej prvým románom pre mládež a získala za ňcenu ( Assocation of Booksellers for Children ). Autorka predala práva na knihu do 11 zemí!! Autorkine ďalšie dielo : Příručka pro babičku a deděčka.
u



Ďakujem nakladateľstvu HOST ktorý mi poskytli RC. 
N.ick.i

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

My life - My books Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review